Vyhlídková trasa

Při procházce po hřebenu Barrandovského kopce naleznete několik míst s krásným rozhledem na údolí Vltavy nebo na opačné straně na skály Prokopského údolí. Doporučené zastávkové body je vhodné kombinovat se zastávkami uvedenými na stránce „Filmová místa“ a „Slavné barrandovské vily“. Téměř všechna místa na těchto zájmových trasách lze navštívit při jedné procházce.

Legenda k plánu vyhlídkové trasy:

1 – Parkoviště u zastávky MHD Hlubočepy

2 – Rozcestí. Vpravo nahoru po schodišti vystoupáte k Terasám Barrandov na „Vyhlídkové trase“. Vlevo/rovně vede „Naučná stezka NPP Barrandovské skály“.

3 – Památník obětem z května 1945

4 – Vyhlídka na Vltavu a Barrandovský most nad lomem „U kapličky“

5 – Terasy Barrandov.

6 – Skála s pamětní deskou při zahájení výstavby nové zahradní čtvrti v roce 1928.

7 – Po schodišti vlevo od pamětní desky vystoupáte k Vyhlídce na skály Prokopského údolí a Hlubočepy.

8 – Po té, co minete 2 filmová místa ve Skalní ulici, sejdete do Barrandovské a budete stoupat podél zdi vily Miloše Havla, dojdete k Vyhlídce nad Barrandovskou skalou.

9 – Černá rokle se nalézá po obou stranách Filmařské ulice. Pod ulicí je propustek pro původní potok, jehož pramen se po výstavbě stratil a voda teče korytem jen po vydatném dešti.

10 – Po odbočení vlevo z Filmařské ulice mezi ploty v zatáčce se dostanete na Vltavskou vyhlídku. Údolím Vltavy je vidět nejen blízké golfové hřiště v Hodkovičkách a dostihová dráha v Chuchli, ale též vzdálený soutok Vltavy s Berounkou a Zbraslav.

Pokud je po dešti, doporučujeme dále pokračovat Filmařskou ulici až k Filmovým ateliérům podle stránek „Filmová místa“ a „Slavné barrandovské vily“ . Ulici Lumiérů a Skalní dojdete zpět k Terasám Barrandov.

11 – Neudržovanou cestou podél filmových ateliérů lze dojít do Zoo v Chuchelském háji nebo odbočit strmě dolů k Mariánskému prameni. Cesta dolů jen s dobrou obuví a za sucha! Děti a starší mohou jít dále po vrstevnici a kolem ZOO sejít k Mariánskému prameni po delší, ale schůdnější cestě.

12 – Mariánský pramen s léčivou vodou. Od něj směrem k Vltavě projdete bývalými lázněmi až k „Naučné stezce NPP Barrandovské skály“ a můžete se po ní vrátit zpět.

3 komentáře: „Vyhlídková trasa

• 26 července, 2017 (22:05)
    Trvalý odkaz

neudržovaná cesta kolem filmových ateliérů z ulice filmařská do zoo v Chuchli je opravdu neudržovaná a místy i dost nebezpečná (začátek cesty od Filmařské). Myslím že by stálo za to ji trochu upravit a také u vltavské vyhlídky postavit nějakou lavičku. Cestu používá dost lidí a to i dost starších, pro které procházka touto cestou skutečně dost nebezpečná. Ve Filmařské ulici bydlím, takže vím o čem mluvím. Myslím, že ´úprava si nevyžádá moc finančních prostředků. Děkuji , budu ráda když mi odpovíte.

• 2 srpna, 2017 (18:39)
      Trvalý odkaz

Cesta od Filmařské do Chuchelského háje opravdu potřebuje nějakou investici. Spolek nemá na stavební činnost žádné prostředky a protože není majitelem pozemku, nemůže ani požádat MČ P5 o dotaci na takovou stavbu. Tu může získat jen majitel pozemku a tím jsou v nejkritičtější části Filmové ateliéry.
      MČ P5 plánuje postavit cyklostezku ze sídliště až do ZOO v Chuchelském háji. Mohli bychom je požádat, aby následně po dohodě s majiteli pozemků zainvestovali i tuto cestu. A samozřejmě přivítáme aktivitu kohokoliv, kdo se toho ujme 🙂

• 1 března, 2024 (19:19)
    Trvalý odkaz

Jen bych zminil, ze na vyhlidkove trase se daji potkat divocaci a jednou jsem tam vyplasil i jezevce! #minizoo